Subject: FW: Korralduse eelnõu (Metssigade küttimismahu ja struktuuri määramine 2024/2025. jahiaastaks) saatmine tutvumiseks ja arvamuse avaldamiseks
From: "Evelin Lopman" <[email-masked]>
To: "Info" <[email-masked]>
Date: Mon, 23 Sep 2024 15:14:57 +0300

Tere!

Palun registreerida ja lisada Maiga Õunase kausta.

Tänades,

Evelin

From: Evelin Lopman
Sent: Monday, September 23, 2024 3:11 PM
To: 'Margo Tannik' <[email-masked]>
Subject: RE: Korralduse eelnõu (Metssigade küttimismahu ja struktuuri 
määramine 2024/2025. jahiaastaks) saatmine tutvumiseks ja arvamuse 
avaldamiseks

Tere!

Tänan eelnõu tutvustamise eest!

Eelnõus on kirjas - Jahipidamise keeluga kinnistu puhul ja jahipidamiseks 
uluki kaudu leviva haiguse tõkestamiseks Keskkonnaameti peadirektori 
kehtestatud korra kohaselt tuleb metsseajahi alustamisest eelnevalt 
(vähemalt 1 ööpäev enne jahi alustamist) teavitada ohuolukordade vältimiseks 
suuliselt või kirjalikult maaomanikku.

Selle punkti osas on paar tähelepanekut:

1.	etteteatamise aeg võiks olla vähemalt 1 tööpäev, sest nt suvilaomanikul 
on sellisel juhul võimalik plaane teha. Kui tema maal asutakse jahti pidama, 
siis ta saab otsustada, kas on üldse nädalavahetusel mõtet suvilasse minna.
2.	Maaomaniku teavitamine peab olema tõendatav ning tõendada peab suutma 
jahipidaja.
3.	Oluline on ka teadvustada, et kui maaomanikku ei ole korrakohaselt ette 
teatatud, siis on täitmata jahiseaduse § 25 lg 3 p 3, mis tähendab, et 
jahikeeluga maal ei tohi jahti pidada (kuna korda pole järgitud).

Lugupidamisega

Evelin Lopman

From: Margo Tannik <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, September 20, 2024 4:11 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ; Evelin Lopman 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ; Rauno Veeroja 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Peep Männil 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Ragnar Viikoja 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Aimar Rakko 
<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Ülle Pau <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Tarvo Roose <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Olev Kalda <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Signe Lehtme 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: [VÄLJAST] Korralduse eelnõu (Metssigade küttimismahu ja struktuuri 
määramine 2024/2025. jahiaastaks) saatmine tutvumiseks ja arvamuse 
avaldamiseks

Tere

Edastame korralduse eelnõu „Metssigade küttimismahu ja struktuuri määramine 
2024/2025. jahiaastaks“ tutvumiseks ja ettepanekute ning arvamuse 
avaldamiseks (sh metssigade küttimismahu määramise osas maakonniti ja 
jahipiirkondade kaupa).

Selgitame, et eelnõu p 2.12 kohaselt kehtestab Keskkonnaamet küttimismahud 
sarnaselt 2023. aastale maakondades, kus jahindusnõukogudes lepiti kokku 
Keskkonnaagentuuri seirearuandes soovitatust väiksem metssigade küttimismaht 
(Harju, Hiiu, Ida-Viru, Jõgeva, Lääne-Viru, Põlva, Pärnu, Rapla, Tartu, 
Viljandi ja Võru). Eelmainitud üheteistkümnes maakonnas jaotatakse 
2024/2025. jahiaastal maakondlik minimaalne metssigade küttimismaht 
jahipiirkondade vahel 1/3 ulatuses proportsionaalselt nende pindala järgi 
ning 2/3 jaotusel on lähtutud jahipiirkonna kasutaja poolt esitatud 
küttimissoovist, eelneva hooaja küttimistulemustest ja arvukushinnangu 
suhtelisest osakaalust vastava maakonna koondandmetes tulenevalt 
seirearuandes antud soovitustest. Ülejäänud maakondade (Järva, Lääne, Saare 
ja Valga) jahindusnõukogudes lepiti metssigade küttimismahud kokku 
Keskkonnaagentuuri soovitatud tasemel ning nendes maakondades tuleb metssigu 
küttida jahindusnõukogudes 2024. aastal kokku lepitud mahus.

Ettepanekud korralduse ja selle lisa 1 eelnõude muutmiseks ja muud eelnõuga 
seotud seisukohad või arvamused palume esitada hiljemalt 30.09.2024, kella 
14.00-ks kirja kättesaamisest Keskkonnaameti e-posti aadressile 
<mailto:[email-masked]> [email-masked] (tagasiside võib 
julgelt saata ka varem ning mind lisada kirja koopiasse).

Parimate soovidega,

Margo Tannik

jahinduse peaspetsialist | jahinduse ja vee-elustiku büroo

looduskaitse korraldamise osakond | Keskkonnaamet

Aleksandri 14, Tartu

+ 372 516 0148

 <http://www.keskkonnaamet.ee/> www.keskkonnaamet.ee | 
<http://www.kaitsealad.ee/> www.kaitsealad.ee
 <https://www.facebook.com/Keskkonnaamet/> Keskkonnaamet Facebookis

Loome ja hoiame koos head elukeskkonda/